• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zemědělská fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Klamavé značení potravin - maso, mléko, koření

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.898Mb)
    Posudek vedoucího práce (701.3Kb)
    Posudek oponenta práce (734.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (51.92Kb)
    Datum
    2012
    Autor
    Vaňková, Kateřina
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    V České republice je výroba potravin jedním z nejdůležitějších odvětví zpracovatelského průmyslu. Snahou výrobců, distributorů a kontrolních orgánů je v maximální možné míře omezit produkci zdravotně závadných výrobků. Proto existuje v rámci České republiky a také v rámci celé Evropské unie řada kontrolních mechanismů, jejichž hlavním cílem je odhalit a stáhnout z oběhu právě tyto zdravotně závadné či klamavě označené výrobky. Požadavky na označení výrobku nejsou ani dnes, po progresivní harmonizaci s předpisy Evropské unie, formulovány jednoduše a zcela přehledně. Konkrétní požadavky na označování potravin nalezneme v zákoně o potravinách č. 110/1997 Sb. a jeho prováděcích vyhláškách, včetně speciální vyhlášky o způsobu označování potravin č. 113/2005 Sb. Specifické požadavky na označování jednotlivých výrobkových skupin jsou uvedeny ve vyhláškách pro jednotlivé komodity. Sestavit si komplexní obraz všech požadavků pro označení konkrétního výrobku není jednoduché. Aby spotřebitel mohl využít textu na obalech, je potřebné vědět, co se pod určitými slovy skrývá a co jednotlivé značky uváděné na obalech znamenají. Diplomová práce byla zaměřena na posouzení dodržování legislativy pro označování vybraných potravinářských produktů ? masných výrobků, mléčných výrobků, koření a kořenících směsí. Získané informace byly porovnávány s dotazníkovým šetřením mezi spotřebiteli. Důležitým zjištěním bylo, že téměř tři čtvrtiny respondentů nikdy nemuselo klamavě označený výrobek reklamovat. Bohužel 26,25 % respondentů se s klamavým označením výrobků setkala, a proto jej reklamovala. Reklamace pak byla ve většině případů vyřízena vrácením peněz či výměnou zboží, bohužel u 9,5 % respondentů nebyla reklamace uznána.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/11618
    Kolekce
    • Zemědělská fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV